X
تبلیغات
بیمه

بیمه

آنچه باید از بیمه بدانیم

نتایج طرح سنجش رضایت بیمه گزاران

پژوهشکده بیمه نتایج پژوهش سنجش میزان رضایت مشتریان از شرکت‌های بیمه را اعلام کرد. بر اساس گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در این پژوهش ده رشته بیمه‌ای در ۱۰ استان کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و مشتریان نظرات خود را نسبت به خدمات شرکت‌های بیمه در جایگاه A یا خوب اعلام کردند.بر پایه این گزارش، در این پژوهش علمی میزان رضایت مشتریان صنعت بیمه در ۵ گروه A+، A، B+، B،C طبقه‌بندی و میزان رضایت مشتریان بر اساس شاخص های مورد نظر از خدمات شرکت‌های بیمه در جایگاه خوب ارزیابی شد.در این بررسی رشته‌های بیمه‌ای باربری، مهندسی، آتش‌سوزی، عمر، حوادث، درمان، مسئولیت، بیمه بدنه اتومبیل، شخص ثالث و سایر رشته‌های بیمه ارزیابی شد که به ترتیب رشته‌های باربری، مهندسی و آتش‌سوزی در بالاترین سطح رضایتمندی مشتریان قرار گرفت.پژوهشکده بیمه اعلام کرد در نمودار مقایسه رضایت مشتریان از خدمات شرکت‌های بیمه در استان‌های تحت بررسی نیز، استان‌های تهران، خراسان رضوی و گیلان به ترتیب بیشترین سطح رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص دادند.بر پایه این گزارش،‌ این پژوهش با روشی کاملاً علمی در خصوص آن دسته از شرکت‌های بیمه که تا سال ۱۳۹۰ حداقل یکسال از فعالیت بیمه‌ای آنان سپری شده بود صورت گرفته است.پژوهشکده بیمه همچنین اعلام کرد طرح بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه هر ساله به صورت مستمر انجام خواهد شد و به نظر می‌رسد با بهبود خدمات این شرکت‌ها روند رو‌ به‌ رشد رضایت مشتریان از جایگاه خوب (A) به سمت عالی A+ ارتقا یابد.گفتنی است در انجام این طرح پژوهشی نزدیک به ۲۰ پژوهشگر و ۱۳۰ پرسشگر در سراسر کشور همکاری داشتند و بیش از ۱۸۵ هزار نمونه به صورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند.

در نمودار مقایسه رضایت مشتریان از خدمات شرکت‌های بیمه‌ در استان‌های تحت بررسی، استان‌های تهران، خراسان رضوی و گیلان به ترتیب بیشترین سطح رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص دادند. .    


  منبع :سایت بیمه مرکزی 

+ نوشته شده در  سه شنبه بیستم فروردین 1392ساعت 22:44  توسط سید مصباح اصنافی  | 

افزایش تلفات حوادث ناشی از کار


بیمه نیوز - سازمان پزشكي قانوني كشور نسبت به روند رو به رشد تلفات حوادث ناشي از كار در سال هاي اخير هشدار داد.

براساس اعلام سازمان پزشكي قانوني در سه سال اخير آمار تلفات حوادث ناشي از كار روند افزايشي داشته به نحوي كه در سال 1390 اين آمار 1507 تن بود، در حالي كه تنها در 10 ماهه امسال اين آمار به 1517 تن افزايش يافته است.

براساس اين گزارش آمار مرگ و مير حوادث ناشي از كار در سال 1389 بالغ بر 1290 نفر (19 زن و 1271 مرد)، بوده كه با 8/16 درصد افزايش به 1507 نفر (20 زن و 1487 مرد) در سال 1390 و 1517 تن (20 زن و1497 مرد) در 10 ماهه امسال رسيده است.

افزايش موارد سقوط از بلندي

براساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني، در سال هاي اخير موارد سقوط از بلندي در حوادث ناشي از كار نيز با افزايش قابل توجهي مواجه بوده، اين آمار در سال 1389 بالغ بر 434 تن ( دو زن و 432مرد) بوده اما در سال 1390 به 571 مورد (سه زن و 568 مرد) و در 10 ماهه امسال به 658 مورد ( پنج زن و 653 مرد) رسيده است.

همچنين در سه سال اخير آمار مرگ هاي ناشي از برق گرفتگي در محل كار رشد چشمگيري داشته است به نحوي كه اين آمار در سال 1389 حدود 173 مورد (172 مرد و يك زن)، در سال 1390 ، 187 مورد (184 مرد و سه زن) و در 10 ماهه امسال 247 مورد (246 مرد و يك زن) بود.

حوادث ناشي از كار شامل مواردي همچون سقوط از بلندي، برخورد جسم سخت، سوختگي، برق گرفتگي، مسموميت با گاز، غرق شدگي، كمبود اكسيژن و ساير موارد را در بر مي گيرد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفتم فروردین 1392ساعت 23:15  توسط سید مصباح اصنافی  | 

نتایج طرح سنجش رضایت بیمه گزاران

تاریخ خبر:1392/01/05 پژوهشکده بیمه نتایج پژوهش سنجش میزان رضایت مشتریان از شرکت‌های بیمه را اعلام کرد. بر اساس گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در این پژوهش ده رشته بیمه‌ای در ۱۰ استان کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و مشتریان نظرات خود را نسبت به خدمات شرکت‌های بیمه در جایگاه A یا خوب اعلام کردند.بر پایه این گزارش، در این پژوهش علمی میزان رضایت مشتریان صنعت بیمه در ۵ گروه A+، A، B+، B،C طبقه‌بندی و میزان رضایت مشتریان بر اساس شاخص های مورد نظر از خدمات شرکت‌های بیمه در جایگاه خوب ارزیابی شد.در این بررسی رشته‌های بیمه‌ای باربری، مهندسی، آتش‌سوزی، عمر، حوادث، درمان، مسئولیت، بیمه بدنه اتومبیل، شخص ثالث و سایر رشته‌های بیمه ارزیابی شد که به ترتیب رشته‌های باربری، مهندسی و آتش‌سوزی در بالاترین سطح رضایتمندی مشتریان قرار گرفت.پژوهشکده بیمه اعلام کرد در نمودار مقایسه رضایت مشتریان از خدمات شرکت‌های بیمه در استان‌های تحت بررسی نیز، استان‌های تهران، خراسان رضوی و گیلان به ترتیب بیشترین سطح رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص دادند.بر پایه این گزارش،‌ این پژوهش با روشی کاملاً علمی در خصوص آن دسته از شرکت‌های بیمه که تا سال ۱۳۹۰ حداقل یکسال از فعالیت بیمه‌ای آنان سپری شده بود صورت گرفته است.پژوهشکده بیمه همچنین اعلام کرد طرح بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه هر ساله به صورت مستمر انجام خواهد شد و به نظر می‌رسد با بهبود خدمات این شرکت‌ها روند رو‌ به‌ رشد رضایت مشتریان از جایگاه خوب (A) به سمت عالی A+ ارتقا یابد.گفتنی است در انجام این طرح پژوهشی نزدیک به ۲۰ پژوهشگر و ۱۳۰ پرسشگر در سراسر کشور همکاری داشتند و بیش از ۱۸۵ هزار نمونه به صورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند.
در نمودار مقایسه رضایت مشتریان از خدمات شرکت‌های بیمه‌ در استان‌های تحت بررسی، استان‌های تهران، خراسان رضوی و گیلان به ترتیب بیشترین سطح رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص دادند. .      وضعیت شرکت های بررسی شده به ترتیب حروف الفبا    منبع خبر:سایت بیمه مرکزی 
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفتم فروردین 1392ساعت 23:5  توسط سید مصباح اصنافی  |